Ilość fanów na Facebooku miernikiem popularności
Prowadząc fanpage, z reguły zwracasz uwagę na ilość posiadanych fanów. Im ona większa, tym wyższy poziom Twojej satysfakcji. Jednak czy ilość fanów świadczy o sukcesie promowanej przez Ciebie marki?
Użytkownicy portali społecznościowych bardzo często działają impulsywnie. Pod wpływem chwili i aktualnego nastroju stają się fanami poszczególnych marek. „Polubienie” konkretnej marki nie musi jednak być równoznaczne z rzeczywistym zaangażowaniem w korzystanie z produktów firmy. Oczywiście posiadanie szerokiej grupy fanów zwiększa Twoje szanse na dotarcie do klientów. Jednak ilość zwolenników z reguły nie przekłada się na rzeczywistą sprzedaż czy zyski firmy.
Lubię, bo mi się opłaca
Głównym powodem powyższej sytuacji jest fakt, że część kliknięć „Lubię to!” jest wynikiem zachęcającej kampanii konkretnej marki. Klienci z reguły stają się zwolennikami konkretnej marki, bo im się to po prostu opłaca.
Pewnie wiele razy spotkałeś się na Facebooku z akcjami, w których polubienie konkretnego profilu gwarantowało otrzymanie zniżkowego bonu, było dostępem do gry czy pozwalało na udział w konkursie. Zdobywanie zwolenników w ten sposób jest po części pozornym zaangażowaniem użytkowników w działalność firmy. Wprawdzie zachęcenie klientów do marki poprzez oferowanie konkretnych korzyści pozostawia pozytywne skojarzenia z firmą. Jednak nie gwarantuje zaangażowania w szerszym zakresie niż jedynie skorzystanie z bezpłatnej oferty.