Zlecając przedsiębiorstwu transportowemu dostawę przesyłki liczysz na to, że zostanie ona dostarczona do odbiorcy bez żadnych uszczerbków. Jednak zdajesz sobie sprawę, że kradzież czy uszkodzenia towaru to dość powszechne zdarzenia w przewozach drogowych. Przy wysyłaniu cennych rzeczy warto mieć możliwość kontrolowania przebiegu tego procesu. Jak skutecznie nadzorować poczynania przewoźnika?
Śledź on-line
Coraz więcej przewoźników czy firm spedytorskich umożliwia swoim klientom monitorowanie tego co dzieje się z ich przesyłką np. gdzie znajduje się samochód z ładunkiem, czy dostawa przebiega poprawnie, itp. poprzez specjalne platformy on-line. Zwykle na swojej stronie internetowej przedsiębiorca umieszcza prostą i szybką w obsłudze wyszukiwarkę, która poprzez wprowadzenie daty nadania przesyłki, jej numeru identyfikacyjnego, kodu pocztowego odbiorcy, itp. umożliwia wgląd w aktualny status Twojego ładunku.
Dowiesz się także jak dotychczas przebiega przewóz, czy nie było jakiś zakłóceń, czy towar jest nieuszkodzony, itp. Do korzystania z systemu danej firmy będziesz musiał posiadać odpowiednie hasło i login. Zadbaj o to, aby przy zawieraniu umowy z placówką posiadającą możliwość śledzenia przesyłki on-line dowiedzieć się, jak na jakich zasadach ona działa i zdobyć dane umożliwiające Ci dostęp do usługi.
Dzwoń lub proś o raporty
Bardziej tradycyjnym i szybszym sposobem sprawdzenia, gdzie znajduje się samochód z Twoja przesyłką i czy wszystko z nią jest w porządku jest kontakt telefoniczny bezpośrednio z kierowcą pojazdu. Uprzedź przewoźnika, że ze względu na wysoką wartość towaru chcesz mieć pełną kontrolę nad przewozem, dlatego chcesz jego numer telefonu, aby móc być w stałym kontakcie.
Możesz również poprosić, aby przedsiębiorca wysyłał Ci raporty z przebiegu dostawy np. na maila lub w formie sms-a. Niektóre firmy oferują monitorowanie ładunku poprzez wysyłanie specjalnych pracowników tzw. kontrolerów.
Zobacz także: